TRUST ME

Ahad, 14 Januari 2018

CERITA TENTANG 25 ORANG NABI

KISAH MENARIK TENTANG 25 ORANG NABI
















Tambah kapsyen










TAMAT






Jumaat, 12 Januari 2018

TARIKH PRU 14



Saya sebagai penulis yang hensem tadi baru pulang dari kedai makan baharom daniel di kaki gunung jerai.
sambil makan makan tadi terdengar atau bahasa jahat curi-curi dengar perbualan 4 orang di meja sebelah.mereka bercakap tentang tarikh pru 14.telinga saya yang menjadi kegilaan wanita seluruh planet marikh pun terus macam terbang ke meja mereka itu.

saya cuba sampaikan apa yang saya ingat la wahai pembaca-pembaca yang hensem dan jelita ya.
macam novel pula kan intro cerita 4 orang tua ni.

mereka bercakap tentang teori Mr Brightside tentang ramalan tarikh pru 14.
saya pun pelik,siapa Mr Brightside ni.

mereka kata Mr Brightside menyatakan tarikh pru dalam bulan 3,4,5 dalam tahun 2018 ni.
mula-mula bulan 3 tapi disebabkan pihak pembangkang baru umumkan calon perdana menteri,bulan 3  terus dicancelkan.

Mr Brightside  juga bekata jika bulan 5/18 dalam 28% ja sebab pembayaran brim bulan 6/18.
saya yang curi dengar ni pun plik juga ada peratus-peratus pula 
mr brightside ni.

4 orang tadi ada salah seorang nama mazelan,saya tengok pun macam nak ketawa ja sebab dia selalu jadi bahan jenaka rakannya yang 3 lagi.biasa la dalam sembang-sembang tu mereka ni buat iklan la.buat lawak sesama mereka.

mereka kata lagi,Mr Brightside kata bulan 4/18 mungkin tarikh pru 14 dan  adalah sebanyak 66%....aik pelik kan kenapa 66% kan?.kalau 28% + 66% = 94%.mana cukup 100%.
rupanya 6% lagi tu kena gst.

kira tarikh pru 14 dalam bulan 4/18 la,bukan saya kata tapi mereka yang dengar tentang teori Mr Brightside ni yang kata.

siapa Mr Brightside 
saya pun pelik....

4 orang yang baru lepas minum kopi jantan ni sambung lagi,
orang kata Mr Brightside ni nak kata orang tapi manusia
nak kata superhero tiada movie pun.dia popular di radio,drama dan banyak lagi la.saya tak dapat dengar dengan jelas sangat 
sebab sebelah kedai makan ni jalan mat rempit berlumba.

siap laungkan hobi kami mahal,dalam hati saya terus berucap spesis "rasyed and the solehen geng" la ni.dengan ada pemuda yang pakai kain pelikat duk karaoke lagu "who sold your country" .rasa lagu nirvana kan....eh2,macam tak betul pula tajuk,lantak la...saya tak ingat sangat lagu nirvana ni.


Mr Brightside ni misteri mereka kata.
ada berberapa orang kampung pernah terjumpa dengannya di puncak gunung jerai jam 3,4 pagi......rupa paras bagai putera kayangan,iras muka serius bak singa.

setakat itu saja la yang sempat curi dengar pun
harap 4 sekawan ni halalkan la.

saya tak minat politik sangat pun tapi agak tertarik dengan cerita teori Mr Brightside ni
siapa Mr Brightside ni,
aku pun tak tahu......sambung dengan lagu misteri mimpi syakila ya wahai pembaca yang hensem dan jelita sekalian.thanks



https://www.youtube.com/watch?v=30PjlyQ_RwA

Khamis, 11 Januari 2018

Nurul Izzah Anwar


Nurul Izzah binti Anwar (lahir 19 November 1980) merupakan ahli politik Malaysia dan anak sulung kepada pasangan Datuk Seri Anwar Ibrahim  dan Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

 Nurul Izzah mendapat pendidikan di Sekolah Kebangsaan Bukit DamansaraKuala Lumpur, Sekolah Menengah Sri Hartamas dan Sekolah Menengah AssuntaPetaling JayaKuala Lumpur. 

Di peringkat universiti, Nurul Izzah menyambung pelajaran di Universiti Teknologi Petronas di TronohPerak. Tetapi kemudian berpindah ke Universiti Tenaga Nasional di Bangi dalam jurusan kejuruteraan elektrik dan elektronik.

Seterusnya menyambung pengajian Ijazah Sarjana (MA) di School of Advanced International Studies (SAIS), Universiti Johns HopkinsWashington di dalam bidang Kajian Asia Tenggara, Hubungan Antarabangsa dan tamat pengajian pada Mei 2007.


Semasa ayahnya Anwar Ibrahim ditahan oleh polis Malaysia 
Nurul Izzah dilihat sebagai harapan untuk membela nasib malang ayahnya, Anwar Ibrahim.

Beliau amat aktif dalam gerakan Reformasi 1998 dan wajahnya muncul dalam CNN dan BBC. Ketika itu beliau berumur 18 tahun. Beliau pernah digelar 'Puteri Reformasi' berhubung peranan dan kecantikannya.
Nurul Izzah telah dipilih oleh Parti Keadilan Rakyat untuk bertanding di kawasan parlimen Lembah Pantai menentang Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil (Barisan Nasional) dan calon bebas N. Periasamy dalam Pilihan Raya Umum Malaysia 2008. Beliau memenangi kerusi itu dengan mendapat 21,728 undi berbanding calon BN 18,833 undi dan calon (Bebas) 489 undi.

Nurul Izzah sekali lagi terus mempertahankan kerusi Parlimen P121 Lembah Pantai dengan memperolehi undian majoriti 31,008; dan berjaya menewaskan lawannya Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin (BN) mendapat sebanyak 29,161 undi dan Rosli Baba bagi kerusi (Bebas) memperoleh sebanyak 167 undi.


Nurul Izzah Anwar is the current, second-term Member of Parliament for Lembah Pantai. Prior to being an MP, Nurul Izzah was and still is a strong proponent of human and civil rights with a special interest in prisoners of conscience; and in the pursuit of reforms to expand Malaysia’s democratic space.

Her political career began in the aftermath of the 1998 financial and political crises - partly ignited by her father, Anwar Ibrahim's sacking, arrest and eventual beating under police custody. Anwar Ibrahim was Malaysia's Finance and Deputy Prime Minister and has been jailed under the Malaysian government four times - latest on trumped up charges of sodomy. Amnesty International has declared him a prisoner of conscience.

Nurul Izzah
's political awakening was further bolstered by the emergence of multiracial People’s Justice Party (KEADILAN) in 1999 where she played a vital role in its establishment. She was elected as the party's highest ranking Vice President, and later appointed KEADILAN's Election Director - a post she jointly holds with Dato Saifuddin Nasution.

She is the founding member for the Trans-Pacific Partnership Agreement Caucus; and Women’s Caucus respectively. She also holds the position of Honorary Treasurer on behalf of the Inter-Parliamentary Union Malaysia. She has also moved the Parliamentary Bill in the Malaysian Parliament to Revoke Emergency Declarations in the country; including the eventual abolishment of the draconian Internal Security Act – all of which were adopted by the Prime Minister six months later. Granted, other laws were then re-introduced; in line with Malaysia’s semi autocratic regime.

Nurul Izzah
holds a Masters Degree in International Relations with a concentration on Southeast Asia from the School for Advanced International Studies, Johns-Hopkins University. She amplifies her busy schedule by managing her two young children - Safiyah and Harith.





                                                         TRUST ME


Rabu, 10 Januari 2018

Lyric welcome to black parade MCR



When I was a young boy
My father took me into the city
To see a marching band

He said, "Son when you grow up
Would you be the savior of the broken
The beaten and the damned?"
He said "Will you defeat them
Your demons, and all the non-believers
The plans that they have made?"
"Because one day I'll leave you
A phantom to lead you in the summer
To join The Black Parade"

When I was a young boy
My father took me into the city
To see a marching band
He said, "Son when you grow up
Would you be the saviour of the broken
The beaten and the damned?"

Sometimes I get the feeling she's watching over me
And other times I feel like I should go
And through it all, the rise and fall, the bodies in the streets
And when you're gone we want you all to know

We'll carry on
We'll carry on
And though you're dead and gone believe me
Your memory will carry on
We'll carry on
And in my heart I can't contain it
The anthem won't explain it


A world that sends you reeling from decimated dreams
Your misery and hate will kill us all
So paint it black and take it back
Let's shout it loud and clear
Defiant to the end we hear the call

To carry on
We'll carry on
And though you're dead and gone believe me
Your memory will carry on
We'll carry on
And though you're broken and defeated
Your weary widow marches

On and on we carry through the fears
Ooh oh ohhhh
Disappointed faces of your peers
Ooh oh ohhhh
Take a look at me cause I could not care at all

Do or die, you'll never make me
Because the world will never take my heart
Go and try, you'll never break me
We want it all, we wanna play this part
I won't explain or say I'm sorry
I'm unashamed, I'm gonna show my scar
Give a cheer for all the broken
Listen here, because it's who we are
I'm just a man, I'm not a hero
Just a boy, who had to sing this song
I'm just a man, I'm not a hero
I
Don't
Care!

We'll carry on
We'll carry on
And though you're dead and gone believe me
Your memory will carry on
You'll carry on
And though you're broken and defeated

Your weary widow marches on

Do or die, you'll never make me
Because the world will never take my heart
Go and try, you'll never break me
We want it all, we wanna play this part
(We'll carry on)

Do or die, you'll never make me (We'll carry on)
Because the world will never take my heart (We'll carry on)
Go and try, you'll never break me
We want it all, we wanna play this part
(We'll carry on!)

Selasa, 9 Januari 2018

CARA MUDAH "RENEW ROADTAX" ANDA




WHY SHOULD I RENEW ONLINE WITH
CERMAI FJ ENTERPRISE?
*it’s safe, fast and convenient (Usually less than 5 minutes!)
**Instant coverage upon renewal
***No chassis or engine number required
****24/7 roadside assistance
*****Free unlimited towing to the nearest workshops chosen by PACIFIC INSURANCE
******More add-ons for better coverage
                                                                          *Terms and conditions apply

Ahad, 12 Mei 2013

TAWARAN HEBAT !!! Pelbagai Sabun Pencuci

TAWARAN HEBAT !!! Pelbagai Sabun Pencuci

DI JAMIN HALAL..KUALITI ELOK..WANGI BERSIH

Anda inginkan sabun yang setanding di pasaran??
KUALITI DIJAMIN dengan harga yg MURAH???

KHAS UNTUK SEMUA SURI RUMAH & KEDAI DOBI...

Saya membekalkan :
~ sabun pencuci pakaian/ Liquid Detergent
~ sabun pencuci pinggan mangkuk
~ sabun pencuci tangan
~ sabun pencuci lantai
~ pelembut/pewangi pakaian
~ dll...

Dengan harga yang MURAH,BERPATUTAN dan JIMAT.
Harga 1 botol rm35.00 (Berat 10 kg /10 liter)



C.O.D. SEKITAR JITRA /KEPALA BATAS/CHANGLON/UUM/BUKIT KAYU HITAM SAHAJA..................

 
Hubungi saya untuk detail produk: PN SITI : 012-3384643

https://www.facebook.com/wifezaidi/posts/10201195891283859

Ahad, 29 April 2012

Doa buat Kekasih

Ya Allah...Seandainya telah engkau catatkan Dia tercipta untukku Satukanlah hatinya dan hatiku Titipkanlah kebahagian di antara kami,Agar kemesraan itu abadi...

Ya Allah Ya Tuhanku yang maha mengasihani,Seiringkanlah kami melayari hidup iniKetepian yang sejahtera dan abadi Maka jodohkanlah kami

Tetapi Ya Allah...Seandainya telah engkau takdirkan Dia Bukan milikku Bawalah dia jauh dari pandanganku Luputkanlah dia dari ingatanku Dan peliharalah aku dari kekecewaan

Ya Allah Ya Tuhanku yang maha mengerti...Berikanlah aku kekuatan Menolak bayangannya jauh ke dada langit Hilang bersama senja nan merahAgar aku sentiasa tenang Walaupun tanpa bersama dengannya.

Ya Allah yang tercinta...Peliharalah aku dengan takdirmu Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan Adalah yang terbaik untukku sesungguhnya engkau maha mengetahui Segala yang terbaik untuk hambaMu ini....

Dan sekiranya aku menemui seseorang yang baru di dalam hidupku Kau semaikan lah rasa ka sih sayang dan cintaku yang penuh ikhlas kepada dirinya Agar diriku dan dirinya memahami antara satu sama lain Dan terbinalah satu ikatan yang lebih suci dan murni

Aku hanya manusia biasa.mungkin telah banyak kesalahan yang telah ku lakukan
moga aku sentiasa di jalan yang benar dan engkau redhai.

Ya Allah...Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku Di dunia dan di akhirat Dan peliharalah kami dari azab api neraka Amin.


Rabu, 25 April 2012

7 Sunnah Rasulullah

 JANGAN BACA SAJA ,AMALKAN LAH YA WAHAI SAHABATKU SEMUA



Pertama: tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya.

Kedua: membaca Al-Qur'an sebelum terbit matahari Alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia, sebaiknya mata membaca Al-Qur'an terlebih dahulu dengan penuh pemahaman.

Ketiga: jangan tinggalkan masjid terutama di waktu shubuh. Sebelum melangkah kemana pun langkahkan kaki ke masjid, kerana masjid merupakan pusat keberkahan, bukan kerana panggilan muadzin tetapi panggilan Allah yang mencari orang beriman untuk memakmurkan masjid Allah.

Keempat: jaga solat dhuha, kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha.

Kelima: jaga sedekah setiap hari. Allah menyukai orang yang suka bersedekah, dan malaikat Allah selalu mendoakan kepada orang yang bersedekah setiap hari.

Keenam: jaga wudhu terus menerus kerana Allah menyayangi hamba yang berwudhu. Kata khalifah Ali bin Abu Thalib, "Orang yang selalu berwudhu senantiasa ia akan merasa selalu solat walau ia sedang tidak solat, dan dijaga oleh malaikat dengan dua doa, ampuni dosa dan sayangi dia ya Allah".

Ketujuh: amalkan istighfar setiap saat. Dengan istighfar masalah yang terjadi kerana dosa kita akan dijauhkan oleh Allah. 

Moga kita mendapat barokah daripada-Nya.. Amin

Khamis, 12 April 2012

PERTABALAN DULI YANG MAHA MULIA SERI PADUKA BAGINDA YANG DI PERTUAN AGONG KE 14




Setinggi-tinggi tahniah KeBawah Duli Yang Maha Mulia Al-Sultan Almu`tasimu Billahi Muhibbuddin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu`adzam Shah ibni Al-Marhum Sultan Badlishah di atas pertabalan baginda sebagai Yang Di Pertuan Agong Malaysia ke 14.


Baginda Tuanku dilahirkan pada 28 November Kali pertama Baginda Tuanku ditabalkan sebagai Yang Dipertuan Agong ke-5 pada tahun 1970 dan tempoh berakhir pada tahun 1975.1927 dan ditabalkan sebagai Sultan Kedah ke-27 sejak 1958 sehingga kini.

Kali pertama Baginda Tuanku ditabalkan sebagai Yang Dipertuan Agong ke-5 pada tahun 1970 dan tempoh berakhir pada tahun 1975.

Sejarah bagi Malaysia buat kali keduanya, Baginda Tuanku ditabalkan secara rasmi sebagai Yang Dipertuan Agong ke-14.

semoga DYMM Tuanku serta DYMM Raja Permaisuri Agong dipanjangkan usia, mendapat keberkatan hidup dan mentadbir negara dengan dilimpahi rahmat dan keberkatan serta mentadbir negara.

                                                   DAULAT TUANKU