Rabu, 14 Mac 2012

Ganjaran apabila berselawat


  1. SELAWAT KEATAS RASULLULLAH S.A.W. Rasullullah S.A.W. telah bersabda bahawa, Malaikat Jibrail A.S, Mikail A.S., Israfil A.S. dan Izrail A.S. telah berkata kepadaKu.
  2. Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca Selawat keatasmu tiap tiap hari sebanyak sepuluh kali (10x), maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi Titian Siratul Mustaqiim seperti kilat menyambar.Berkata Jibrail A.S.:
  3. Mereka yang Berselawat keatas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu. Berkata pula Mikail A.S.:
  4. Mereka yang Berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T. Dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T. mengampuni orang itu. Berkata pula Israfil A.S.:
  5. Bagi mereka yang Berselawat keatasmu, akan aku cabut ruh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh Para Nabi-Nabi.Malaikat Izrail A.S pula berkata.:
  6. Apakah kita tidak cinta kepada Rasulullah S.A.W.? Para malaikat memberi jaminan masing-masing untuk orang-orang yang Berselawat keatas Rasulullah S.A.W.
  7. Dengan kisah yang dikemukan ini, diharap pembaca tidak akan melepaskan peluang untuk Berselawat ke atas junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W.
  8. Mudah-mudahan kita menjadi orang-orang kesayangan Allah S.W.T., Rasul dan Para Malaikat. Insya Allah.

1 ulasan: